לפיד וגנץ: "הושטת היד שלנו נתקלה בסירוב"

איתי גדסי 1 Comment on לפיד וגנץ: "הושטת היד שלנו נתקלה בסירוב"

ראשי האופוזיציה לפיד וגנץ בהודעה משותפת: "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב. ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי"

גנץ ולפיד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ תקפו היום (שני) את הממשלה על רקע נושא ההידברות סביב הרפורמה המשפטית. "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב. ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור", טענו השניים.

"אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות", הוסיפו. "אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "נתניהו חייב להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך ההפיכה המשטרית שניסה לבצע. לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט. מברכת את חברי לפיד וגנץ על האמירה הברורה והחד משמעית שלהם בנושא. מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה – יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת. עד שננצח".

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות ושהמחאה שלהם היא פוליטית לחלוטין ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. וזה לא יקרה. נתקן בע"ה את הדורש תיקון במערכת המשפט ונמשיך לעבוד למען עם ישראל כולו".

מוקדם יותר היום כינס נשיא המדינה יצחק הרצוג כ-100 ראשי רשויות למפגש חירום. בנאומו אמר: "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה. המתווה שאני פועל לגבש נותן מענים לשני הצדדים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אתם אלו שדוחים את היד, לא שמענו על הידברות או פשרה, שהצד השני מוותר לחלוטין – במיוחד שכל בר דעת מבין שאין שום צורך לוותר, שאין שום סיבה ממשית לעצור את החקיקה החיונית – לנהוג כפי שנוהגות דמוקרטיות רבות – מעבר לרצון להפלת הממשלה!
    כדאי שתזכור אדון לפיד: בהיסטוריה תרשם בחצי שורה, כי אין יותר מה למלא, לא פעלת מימיך כלום מעבר לברברת בלתי פוסקת. אבל בשורה השניה יוסיפו: בשנת 2023 היה שותף להחרבת המדינה!